Knjižnica - Dolenjska cesta 20

Knjižnica

»Knjiga je nekaj več kot besedna struktura. Je dialog, ki ga začne s svojim bralcem. Ta dialog je neskončen, je razmerje in je opora neštetih razmerij.«

Jorge L. Borges

Šolska knjižnica se z gradivom ter informacijsko, pedagoško in kulturno dejavnostjo aktivno vključuje v vzgojno-izobraževalni proces šole. Učenci in ostali uporabniki se navajajo na samostojno iskanje in uporabo knjižničnega gradiva. Učence navajamo na vrednotenje in uporabo informacijskih virov, predvsem pa jim poskušamo vzbuditi veselje do branja in zasledujemo temeljni cilj, kako naj učenec postane bralec za vse življenje.

Knjižnica ima poleg leposlovnega gradiva, ki je urejeno po starostnih stopnjah (C- mlajši bralci do 9. leta, P – starejši bralci od 9. leta dalje), na voljo tudi veliko poučne literature urejene po UDK sistemu (Univerzalna decimalna klasifikacija)  in ljudskega slovstva.

V knjižnici se izvaja tudi pouk, kjer se učenci seznanijo s knjižnico in razvijajo veščine za samostojno uporabo knjižnice in njenih informacijskih virov. V prvi triadi se učenci seznanijo s postopkom izposoje in vračanja gradiva. Spoznajo starostni stopnji ustrezen leposlovni in poučno znanstveni knjižnični fond. V drugi triadi se učenec seznani s fizičnimi deli knjige in bibliografskimi podatki, ki so pomembni za identifikacijo. Seznani se s poučno literaturo, enciklopedijami, leksikoni in spozna različne tipe knjižnic. Razvija komunikacijske, informacijske in postopoma raziskovalne spretnosti.

Cilj šolske knjižnice je, da z različnimi metodami in oblikami dela motivira učence za branje.

Knjižnico vodi: Lucija Beltram, univ.dipl. bibliotekar

Knjižnični red
  • Člani knjižnice so vsi učenci in delavci šole. Ob vpisu prejmejo člansko izkaznico. Članstvo se podaljša vsako leto ob začetku šolskega leta.
  • Knjižnica omogoča dostop do knjižničnega gradiva, njegovo uporabo v prostorih knjižnice in čitalnice ter izposojo na dom; za potrebe pouka tudi dostop do elektronskih virov.
  • Knjižnica je odprta po urniku, ki je na vratih knjižnice.
  • Na dom si lahko uporabniki izposodijo knjižnično gradivo za 14 dni.
  • Rok izposoje je možno podaljšati še za 14 dni ali več (raziskovalno delo, tekmovanja …).
  • V izposoji ima lahko učenec samo po en naslov knjige za angleško in nemško bralno značko.
  • Serijske publikacije si je možno izposoditi za največ 3 dni.
  • Mediotečnega gradiva (CR-romi, DVD, videokasete …) učencem ne izposojamo na dom. Prav tako ne izposojamo referenčnega gradiva (leksikoni, enciklopedije, slovarji, atlasi …).
  • V knjižnici je po medknjižnični izposoji možno dobiti tudi gradivo, ki ga v naši knjižnici nimamo.
  • Izposojenega gradiva ni dovoljeno izposojati dalje brez vednosti knjižničarke. Zamudnikom ne izposojamo gradiva, dokler izposojenega ne vrnejo.
  • Poškodovano ali izgubljeno knjižnično gradivo uporabnik nadomesti z novim. Za gradivo, ki ga ni mogoče nadomestiti ali je namerno poškodovano, povzročitelj škode v dogovoru s knjižničarko nadomesti z enakovrednim gradivom.
  • Na koncu šolskega leta je treba vso izposojeno gradivo vrniti v šolsko knjižnico.
  • Uporabniki morajo s knjižničnim gradivom, opremo in napravami v knjižnici ravnati skrbno. V knjižnici in čitalnici je nujna obzirnost do vseh uporabnikov knjižnice.
  • Vstopamo tiho, pozdravimo, se ne pogovarjamo glasno in ne motimo učencev, ki se učijo.
  • Prenosni telefoni morajo biti v knjižnici izključeni.
  • Vstop v knjižnico s hrano in pijačo ni dovoljen.
  • Računalnik, ki se nahaja v knjižnici, je na voljo vsem uporabnikom knjižnice po dogovoru s knjižničarko. Pred uporabo je potrebno vpisati v zvezek, ki je pri računalniku, ime, priimek in razred uporabnika ter predmet, za katerega se uporablja računalnik. Računalnik za knjižničarko ni na voljo uporabnikom.
  • Zamude učencev zaradi obiska šolske knjižnice pri pouku niso opravičljive. Učenec mora skrbeti, da se pravočasno vrne v razred.
  • Uporabniku, ki se ne ravna po knjižničnem redu, lahko knjižničarka po svoji presoji zmanjša uporabniške pravice (prepoved uporabe računalnika, listanja revij in knjig).
Urnik
URNIK
DAN URA

PONEDELJEK

učenci 1.  razredov

8.00 – 10.00

12.00 –  14.00

TOREK

učenci 4. razredov

9.00 – 11.30

SREDA

učenci 2. razredov

8.00 – 11.30

12.00 do 14.00

ČETRTEK

učenci 3. razredov

8.00 – 11.30

12.00 do 14.00

PETEK

učenci 5. razredov

9.00 – 11.30

 

Bralna značka za učence od 3. do 5. razreda bo potekala ob torkih, sredah in četrtkih po urniku za izposojo.

 Istočasno je v knjižnici največ pet učencev.

 Priporočljiva je uporaba maske.

Pri vhodu v knjižnico in ob izhodu si učenci razkužijo roke.

Domače branje

DOMAČE BRANJE 2021/22

 

3. RAZRED

  1. Bevk, F.: Peter Klepec
  2. Muck, D. : Anica in grozovitež
  3. Knjiga po izboru učitelja

 

4. RAZRED

  1. Ogrizek, M.: Kokodajsa v mestu
  2. Pregelj, S.: Deček Brin na domačem kolišču
  3. Rozman Roza, A: Mali rimski cirkus
  4. Knjiga po izboru učitelja

5. razred

  1. Štampe Žmavc, B.: Živa hiša
  2. Suhodolčan, P.: Košarkar naj bo!
  3. Izbor tujih ljudskih pravljic
  4. Knjiga po izboru učitelja
Bralna značka

Za učence od 3. do 5. razreda vodi bralno značko knjižničarka Lucija Beltram. Pogovori o prebranih knjigah bodo potekali ob  torkih za učence četrtih razredov, ob četrtkih za učence tretjih razredov in ob petkih za učence petih razredov. Učenci imajo na voljo širok izbor knjig, ki jih najdejo v za to pripravljenih zabojčkih v knjižnici. Izberejo knjigo, ki jim je všeč. Za lažji izbor se lahko odločijo za knjigo iz priporočilnega seznama. Učenci preberejo 4 knjige. Prvo knjigo predstavijo do konca oktobra, drugo do konca decembra, tretjo do konca februarja in četrto do aprila. Zaključek bralne značke je 2. aprila. Ta dan je obeležen kot mednarodni dan mladinske knjige.

Ob zaključku so vsi » bralni značkarji«  nagrajeni z obiskom mladinskega pisatelja,  ilustratorja ali drugega pomembnega ustvarjalca otroških knjig.  Ob koncu šolskega leta vsi učenci prejmejo priznanje za uspešno branje.

    Učenci preberejo po dve knjigi iz iste zbirke. Predstavijo lahko tudi svojo knjigo, ki jo prinesejo od doma. Učencem priporočamo knjige, ki so bile nagrajene z Zlato hruško. To je nagrada, ki jo od leta 2010 podeljuje uredniški odbor Pionirske knjižnice v Ljubljani,  za najbolj kvalitetne slovenske in prevedene mladinske knjige.

    PRIPOROČAMO V BRANJE

    za Bralno značko

    3. RAZRED

    • Muck, D.: ZBIRKA ANICA: Anica in zajček, Anica in športni dan…
    • Muck, D. : ZBIRKA ČUDEŽNA BOLHA MEGI: čudežna bolha Megi in Bernardinec Karli…
    • Hrovat, U.: ZBIRKA ZUK: Hrupožer…
    • Macdonald, A. UMAZANI BERTI: Umazani Berti in avč, kako boli, Umazani Berti in božična darila…
    • ZBIRKA BEREM SAM: Hokus pokus kolobcius, Mož s črno rokavico…
    • Banscherus, J.: ZBIRKA DETEKTIV KVJATKOVSKI: Goli, triki in čudaki…
    • ZBIRKA KNJIGOLJUB: čarovniška šola, Kriminalke za male in v velike detektive…
    • Baumgart, K.: Lara gre v šolo
    • Zupan, D. : ZBIRKA ZGODBE NEKEGA HEKTORJA: Hektor in ribja usoda…
    • Simon, F. ZBIRKA GROZNI GAŠPER: Grozni Gašper sreča kraljico….
    • Nostlinger, C. Mini mora na smučanje, Mini razreši kriminalni primer…

     

    4. RAZRED

    • Konc, L.N.: Kakšno drevo zraste iz mačka, Enajstnik…
    • Rozman Roza, A.: Čofli
    • Suhodolčan, P.: Živalske novice 1, 2, 3, 4, 5. del
    • Suhodolčan, P. Zbirka POZOR PRAVLJICE: Stara muha, dobra juha…
    • Hrovat, U. : Zbirka GRAD PREPIH: Ognjena krila…..
    • Dahl, R. : Kavlež Ifla,
    • ZBRIKA STRIPOV MIKI MUSTER
    • Morpurgo, M.: Sneženi mož
    • Sivec, I. ZBIRKA SREČNA DRUŽINA: Hišica v cvetju, Ljubezen za eno poletje…
    • Vidmar, J.: Matic je zaljubljen, Matic je kaznovan…
    • Nostlinger, C.: Franceve nove zgodbe, Franceve nogometne zgodbe

     

    5. razred

    • Masannek, J. : Zbirka VRAŽJA NOGOMETNA DRUŠČINA (Rocce čarodej, Julij Zvezna vrsta…
    • Suhodolčan, P. Ranta vrača udarec, Kolesar naj bo…
    • Pennac, D. : Ernest in Celestina
    • Mate, M.: Babica v supergah
    • Dahl, R. : VDV – veliki dobrodušni velikan, James in breskev velikanka
    • Kinney, J.: Dnevnik nabritega mulca: Totalno uničenje…
    • Blyton, E. Skrivnih sedem: Pogumno naprej
    • Friedrich, J. : Zbirka 4 ½ prijatelji: Kriminalka pod žarometi,
    • Bioari, B. : ZBIRKA KARJOLA: Jaz, Elvis Riboldi
    • Waliams, D.: Babica barabica, Zlobna zobarka…Vsi ti brezupno obupni otroci
    • Rowling, J. K. : HARRY POTTER: Kamen modrosti, Dvorana skrivnosti….

     

    Učenci preberete 4 knjige za bralno značko. Priporočene knjige so samo vodilo do izbora knjig. Lahko izbirate knjige, ki so nagrajene z Zlato hruško. Učenci tretjega razreda berete krajše zgodbe, ki imajo še veliko slik in večje črke. V četrtem razredu izbirate daljša besedila, tisk je že manjši in ilustracij je manj.

    Učenci petega razreda izbirate knjige na polici P – pionirska polica, kjer so besedila že zahtevnejša, saj ste postali že dobri bralci in samostojni pripovedovalci prebranih besedil.

    VELIKO ZABAVE IN VESELJA OB BRANJU KNJIG VAM ŽELIMO!

    Kotiček za starše

    KAKO LAHKO STARŠI POMAGATE SVOJEMU OTROKU PRI RAZVOJU  BRALNE PISMENOSTI

    Ugoden vpliv branja se kaže na različnih področjih otrokovega razvoja: na jezikovnem, spoznavnem, čustvenem, socialnem, kulturnem idr.

    Z otrokom se pogovarjamo vse od rojstva, pojemo mu uspavanke, ponujamo mu različne igralne knjige, kartonke, pripovedujemo in beremo mu krajše pesmi, pravljice, zgodbe in uganke.

    Ob otrokovem vstopu v šolo ne prenehajmo z bralnimi dejavnostmi ob branju. Otroku glasno berimo, dokler želi. Spodbujajmo otroka in mu pomagajmo pri začetnem branju, poslušajmo ga, ko nam glasno bere, pomagajmo mu izpopolnjevati bralno tehniko. Razložimo mu neznane besede.

    Ko otrok že usvoji bralno tehniko, mu berimo za »lahko noč«, dokler za to prosi. Otrok ne uživa le v branju, srečen je, ker smo z njim! Pogovarjajmo se o problemih, ki jih obravnavajo knjige.  Pogovor lahko pomaga pri razumevanju različnih stisk in težav – nesporazumi z vrstniki, spori s starši, nasilje…

    Včlanimo otroka v splošno knjižnico, za otroke, do 15. članarine ni! Z otrokom obiščimo knjigarno in mu kupimo knjigo. Podarimo mu knjigo ob praznikih, rojstnem dnevu…

    Omejimo čas za gledanje televizije in igranje iger na računalniku. Bodimo otroku vzgled – berimo tudi sami. Branje in poslušanje naj bo užitek za oba, bralca in poslušalca.

    STARŠEM PRIPOROČAMO V BRANJE

    Na področju vzgojne literature so na knjižnih policah knjige, ki so v popolnem nasprotju glede vzgojnih prijemov. Starševska vzgoja je postala zahtevno poslanstvo. Starši iščejo pomoč pri vzgojnih težavah tudi v knjigah o vzgoji, ki jih je na knjižnem trgu veliko.

    V branje priporočamo knjige, da bi v njih našli koristne in uporabne nasvete, ki vam bodo pomagali izvabiti najboljše iz samih sebe in iz vaših otrok in da bo vaše starševstvo priložnost za ustvarjanje več sreče na svetu.

    1. Beever, S.: Srečni otroci, srečni mi
    2. Bauer, A.: Pravljice zdravijo
    3. Coloroso, B.: Otroci so tega vredni
    4. Faber, A.: Kako se pogovarjamo z otroki in kako jih poslušamo
    5. Greene R.W.: Eksplozivni otrok
    6. Kropp, P. Vzgajanje bralca
    7. Pantley, E.: Z otrokom lahko sodelujete
    8. Kesič D., K. Adrenalinske deklice, hitri dečki
    9. Musek L., K.: Odraslim Slovenije
    10. Elnon, D.: Ustvarjalen otrok
    11. Winterholf, M.: Naj naši otroci ne postanejo tirani
    12. Zalokar D.,Z.: Brez pravljice ni otroštva
    13. Zalokar D.,Z.: Vzgoja za smisel življenja
    14. Žorž, B.: Razvajenost, rak sodobne družbe
    15. Žorž, B.: S pravimi vprašanji do rešitve vzgojnih zadreg

    Vsem učencem in staršem želimo prijetno branje.

    Dostopnost